خلاصه بررسی
گیمرهایی که از ابزارهای داخلی برای بازی استفاده نمیکنند و درواقع بخش عمدهای از اجتماع گیمرها را نیز تشکیل میدهند؛ همچنان مشکلات بسیاری در پینگ، سرعت اینترنت و تحریم بازیها دارند.
شرح ادعا
محمد جعفرپور، مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت، گفته که با فعالیت سرورهای داخلی بازیها، پینگ و پکتلاست بازیها کاهش یافته است و گیمرها نسبت به گذشته رضایت بیشتری دارند.
راستیآزمایی
طبق اطلاعات موجود در سایت رادارگیم و مشاهده فعالیت گیمرهای ایرانی در توییچ (شبکه اجتماعی گیمرها):
• سرورهای داخلی موجود مانند رادارگیم تاثیرات مثبتی در جهت کاهش پینگ و پکتلاست داشته و کیفیت بازیها را بهبود بخشیدهاند؛ اما به دلیل پوشش تعداد محدودی از بازیها و فقدان بازیهای پرطرفدار در آنها، مخاطب گستردهای ندارد.
• با بررسی سایت رادارگیم متوجه شدیم که تنها سه بازی از ۲۰ بازی پرمخاطب در ایران در این سایت وجود دارد.
• گیمرهایی که از ابزارهای داخلی برای بازی استفاده نمیکنند و درواقع بخش عمدهای از اجتماع گیمرها را نیز تشکیل میدهند؛ همچنان مشکلات بسیاری در پینگ، سرعت اینترنت و تحریم بازیها دارند.
• نکته: پینگ معیار تأخیر یا اندازهگیری سرعت دریافت سیگنال ارسال شده به سرور و بازگشت آن به کنسول بازی است.
• پکتلاست به از بینرفتن اطلاعات موجود در اینترنت هنگام انتقال اطلاعات گفته میشود.
گفتنی است Call of duty به عنوان یکی از بازیهای پرطرفدار در ایران در رادارگیم امکان دسترسی ندارد.